onsdag 17 maj 2017

Raset efter Racet + banrek inför x-cup

Under själva loppet i lördags, Billingeracet alltså, kändes kroppen superbra. Jag hade lite krafter kvar under hela loppet och jag kände aldrig att jag fick någon direkt svacka. Det var kul att cykla och tiden gick relativt fort, trots att jag var ute i spåret i 4timmar och 21minuter. Efteråt var jag däremot rätt så sliten och luftvägarna var irriterade, men så brukar det vara för mig efter avslutat race. Somnade gott på kvällen men vaknade på morgonen med världens halsont. Alltså det gjorde så ont att jag knappt kunde svälja vatten ens och natten efter kunde jag knappt sova för det gjorde så jäkla ont. Vet faktiskt inte vad detta är för åkomma, jag har inga andra förkylningssymptom, är inte trött, har inte feber, känner mig liksom inte sjuk. Det har blivit bättre de senaste två dagarna men jag har inte vågat träna något.



Idag tog jag cykeln i bilen till Ängelholm och mötte upp Andreas. Vi rullade ett varv tillsammans på x-cupbanan i lugn takt. Har förstått att det är några ändringar i banan sedan förra året och vi hittade iallafall några nya delar. Andreas hade redan kört en del innan jag kom och han hade dessutom lyckats göra en OTB på en av de nya stigarna! Där var ett par inte helt lätta hinder som jag nog kommer att få springa och förmodligen Andreas också.


Förutom de svårigheterna var det skönt som fasen att rulla benen lite på fina stigar i riktig sommarvärme! Nu hoppas jag att halsen ska läka så jag kan ge järnet på söndagens x-cup!
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar